Пріоритетні напрями роботи практичного психолога дитячого садка:
допомога дітям у соціально-психологічній адаптації до умов ДНЗ
супровід розвитку дітей раннього віку
супровід розвитку дітей дошкільного віку
формування психологічної готовності дітей до навчання в школі
діагностування та супровід розвитку дітей з особливими освітніми по-
требами
підвищення психологічної культури та грамотності батьків і педагогів

 

 

Розвиток дитини дошкільного віку

Криза розвитку — один з основних елементів механізму
розвитку дитини. На думку видатного психолога Льва
Виготського, це зосередження різких та грунтовних
зрушень і зміщень, змін і переломів в особистості дитини.
Криза є переломним моментом в умовах нормального
психічного розвитку. Вона виникає тоді, «коли внутрішній
хід дитячого розвитку завершив якийсь цикл і перехід
до наступного циклу буде обов’язково переломним...» —
вважав Лев Виготський. Криза — це низка внутрішніх змін
дитини при відносно незначних зовнішніх змінах. Сутністю
кожної кризи є перебудова внутрішніх переживань,
що визначають ставлення дитини до середовища, зміна
потреб і спонукань, які є рушійною силою її поведінки

 

 Кризові прояви:

негативізм — проявляється як негативна реакція дитини
на прохання і вимоги до неї конкретної людини;
впертість — є непохитною реакцією дитини на щойно ви-
словлене власне рішення. Причиною може бути надмірне
обмеження активності і самостійності дитини дорослими.
Впертість не слід ототожнювати з наполегливістю — за-
взятістю, стійкістю, непохитністю в досягненні мети;
норовливість — за своїми зовнішніми ознаками є близь-
кою до негативізму, однак має більш широкий і безособо-
вий характер — дитина постає проти всієї системи стосун-
ків, які панують удома;
свавілля має місце при гіпертрофованому прагненні дити-
ни до самостійності проявляється як прагнення звільнити-
ся від опіки дорослого

 

Создать бесплатный сайт с uCoz